lauantai 26. huhtikuuta 2008

26.04.08

Lauantai ilta.
Nyt olen tehnyt oikein työmiehen päivän tuolla puutarhassani,mutta sitä kun ei koskaan valmiiksi saa,niin vieläkin vaan jää sitä tekemätöntä työtä siellä.

Mutta tänään lapiolla kaivoin viisi marjapuskaa juurineen irti ja pois,kun olivat sellasia huonoja ja vanhojakin jo,ettei paljon marjojakaan tullut,sitten mies vielä pari isompaa sai kaivaa,kun en ite saanut niitä irti,oli juuret senverran syvällä,etten pystynyt enää siihen juttuun,oli voimat jo lopuillaan mulla,,mutta saatiin ne kaikki pois nyt,ja sitten pitää ostaa pari uutta marjapuskaa tilalle,musta,ja punainen viinimarjapuska,mutta muut saa sitten laittaa nurmikoksi,kun olivatkin sellasissa paikoissa ,ettei valo kunnolla pääse,niin ei niihin koskaan marjojakaan tuu.

Sitten taas sitä multaakin kärräsin monta kottikärryllistä tonne kukkamailleni ja puskienkin juurille,ja vielä pitää lisää viedä sitä multaa...vähän joka puskalle ja muillekkin mailleni,esim,mun juurikasmaalleni.pitää ensin se perata ja kääntää.
Kanankakkaa heittelin vähän joka puskalle ja kukkamaalleni,ja nyt mies sanoo,että haisee niin paljon se kanankakka,mutta mä sanoin,että se on tervettä hajua,siinä kasvaa kukat ja muutkin jutut!
Mulla on juurikasmaallani niitä ruohosipuleita vaikka kuinka paljon,eli ne vaan sitten perkaan rikkaruohoista,ja laitan pikkasen niillekkin multaa ja lannoittetta,niin alkavat sitten kunnolla taas kasvaan,,se on hyvä,koska mä käytän tosi paljon sitä ruohosipulia kaikkiin ruokiin ja grillauksissakin sitä paljon käytän.
Mutta nyt taas toisiin hommiin meen...

Ei kommentteja: